LOST.....

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Saturday, January 3, 2009



ERM..Lost ke aku?Entahla nak cakap pa lagi,tapi kalau dipikir2kan memang dah nak sesar pun. Kena pikir elok2 nie,kalau dibiarkan saje jawapnya sampai mati aku terus sesat. Susahkan hidup ni,mcm2 sgt kena pikir. Kalau tak berpikir macam mana nak berjaya.Apa pun kita kena gak 'Learn2life'.

Manusia sekarang pandai pun susah,tak pandai pun susah. Lagipun pandai jea pun tak berguna kalau tidak bijak mencari peluang. Yang penting kita bijak ambik kesempatan & peluang yang ada..Dah banyak sgt contoh,kena perhatilah sekeliling.Buka mata,pasang telinga dan pikir.

Kena gak tau, yang kejayaan seseorang tidak semestinye memerlukan pembuktian mempunyai pendidikan yang tinggi. Tapi yang penting mempunyai otak yang cergas dan pintar dimana dapat melaksanakan serba serbi mengikut kehendaknya. Tidak semua manusia ada,walaupun mempunyai pendidikan yang tinggi sekalipun. Kadang2 mereka ini pun,banyak gak yang gagal.

Entahla,mcm mana plak aku nanti,pa2 pun biarla tidak pandai mana pun tapi harap2 sangat aku dapat mencari peluang utuk berjaya.Bila pandai merebut peluang dan berjaya menggunakan peluang ini. Tidak belajar tinggi mana pun,masih bleh berjaya.Aku bukan cakap sebab aku dah gagal tapi cakap sebab apa yang aku rasa. apa yang aku tau.

Memang setiap orang dah tentu da takdir sendirikan.Tapi yang menarik,kita tidak pasti apa takdir kita. Jadi tak salah kalau kita berusaha mcm mana sekalipun agar kita bleh berharap yang takdir kita bagus.Kalau dah awal2 menyerah pada takdir,yang itu kita memang sedia maklum yang takdirnya pasti tak bagus....

Terserlahla pada diri masing2 yea..yang penting kita tau apa yang kita mahukan di dunia ini.......
1. Berjaya setelah berusaha
2. Gagal setelah berusaha
3. Lost untuk selama-lamanya

Comments (0)