LOvE

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Tuesday, November 10, 2009


Cinta? Love?
Kita tgk pa sebenarnye benda nie...
Penting k @ tidak
Tapi pa yg aku tau, nie la


nie sahabat,
cinta & love pada sahabat


nie awek plak...
so pandai2la yea masing2..
aku letak jea..

-------------------------------------------------------------------------------------------

FANTASTIC

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Wednesday, November 4, 2009

5 Nov 2009, ARSENAL menang lagi
kali nie dgn Az Akmaar
menang 4-1
dlm liga juara2 Eropah.

video
1st goal - Fabregas

video
2nd - Nasri

video
3rd - Fabregas

video
Last - Diaby

cukupla yea 4 gol
byk2 nanti,susah plak nak share
heheehhe

The day after Tomorrow

2

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Thursday, October 29, 2009

sesak jadual aku kali nie
ingat lepas jea present psm ari 2 (27/10/09)
leh rehat2,study final exam
tp TIDAK

Kena siapkan kerja2 nie suma
dah 2 kena study final plak
giler jadinye

SMT Report (3 jea) - 30.10.09
Full Report PSM - 02.11.09

Management Report - 03.11.09


FINAL EXAM
Management - 03.11.09
Surface Mount Technology -06.11.09


Nie la
teman aku
somoga siap kerja & berjaya
wat aku sendiri

Understand ?

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Friday, October 23, 2009

paham k kawn2....
tak penting pon kan,janji bagi aku menghiburkan
tak kisahla pa2 pon
dah2 dgr jea dulu yea mana tau
dpt menghiburkan hati

video


lagu hindustan jea
dgrla elok2 yea
nie aku letak lagu lain plak
lagu pa?

video


Confuse

1

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Friday, October 16, 2009

Hidup teman makin hari makin keliru nie...Pa org putih kata 'confuse'. Entahla pa yg teman pikir sgt2 nie. Makin hujung2 nak grade nie,rasa nak menyendiri jea.....2la suruh blajar betul2,blajar rajin2 xnak.dok byk sgt main........

Teman dah mcm budak nie,tgk pa dia ckap

"The More I Think, The More Confused I Get"

Just nasib baik teman x mikir dari kecik,kalaula dari kecik mcm nie. mau x beso2 teman kan....=D

Sebenarnye,pa yg pasti sekarang kan. Hidup teman dah kucar kacir. Buat serba serbi dah x betul. Da saje yag salah nye,wat plan pon xda tepati....Senang cakap la,orang putih selalu sebut pa yea.......

Boneca -Cela

1

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Wednesday, October 14, 2009

Try dgr lagu dari BONECA nie, best gakla antaranya

  1. Apa Lagi
  2. Tunjukkan Aku
  3. Cela

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Rabak mata ku
Pena menari
Tinta berdarah

Rabak mata ku
Pena menari-nari
Tinta berdarah
Kata membara-bara

*Masanya ku bernafas
Ini terakhir kali
Puas sudah ku sesak
Dalam dunia sempit

Dulu tersungkur
Kini berdiri
Kau bermain api
Kini ku bakari
Dulu menunduk
Kini ku celik
Kau bermain api

Chorus:

Engkau mahu sempurna
Engkau jadi sempurna
Biar aku bahagia dengan cela ku
Engkau mahu malaikat
Turun dari kayangan
Biar aku bahagia dengan cela ku

Mengapa …..
Tidak engkau cermin saja
Diri mu yang sempurna, mempesona
Ku bahagia dengan cela

Mengapa…
Tidak kau bercinta saja
Dengan diri mu yang sempurna, mempesona
Ku bahagia dengan cela

(Repeat *)

(Repeat chorus)

Siapa yang mampu mencapai mahu mu
Bilamana kau juga seorang manusia?

Siapa yang mampu mencapai mahu mu
Bilamana kau juga seorang manusia?

http://www.youtube.com/watch?v=pa_dBMZjdN8

I will kill myself ?

2

Posted by ANAS sahril | Posted in


Bunuh diri,senang sangat kalau hidup mcm nie yea. Ate teman pon rasa dah nak bunuh diri pon da. Bukan xnak hidup lagi, tapi dah nak habis nie malas giler rasanye teman. Dok membuang masa jea nie, melahu bayak bebenor.....Bila pikir2 semula,banyak kerja kena setle kan sebelum masuk bulan baru.

Kalau tak dibuat sekarang,jawapnye lingkupla teman. Nanti mulala teman meghaber2 xtentu pasai.Nie biaq teman wat 'check list'. Orang putih la plak teman cakap yea..takpela, janji teman paham yea

  1. PSM Slide Show -19/10
  2. Project Managment -28/10
  3. SMT Assigment & Project -30/10

Nampok sikit jea yea, tapi biar teman bg tau bebenornye byk ghejanye. Silap sikit nie, mau teman ambik suntikan. Masa 2,mula la demer kate mcm2 kat teman kan...Entahla komer, teman cubala try test siapkan yea......

Semoga Berjaya wat teman...

Luv my Happy Family

1

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Sunday, September 27, 2009

BeSt RaYa KaLi nIE...
mYB sUAsaNA daH berBEZA..
LeBIH cERia, LeBIH beSOR...

bLaKang;FiKrI(3rd), AnIf(2nd), AnAS(1st), FarHaN(LASt)
dEpAn; SaHriL(abaH) & RasHidaH (maK)

Erm,SuMA Dah BEsor yEA..
dAN mULa GiLer BilA bERSaMA
sAYang KeLuArGa AKu =D

SpOnTaN

NasYid?

NaK gAdOh !

mAiN2 jEa, xnAK gAdo =D

rAyA tAhUN nie....
Raya Tahun aKan Datang?
Xtau lAGi mcm MaNa?
..............................................................

Raya Kembali

0

Posted by ANAS sahril | Posted in

taHun 2009, Raya KeMBali
Mcm BIaSA dOK bLIK KG jea LA
kAli iNI blIK tEMPAT perDANa MENTEri
KaMPUng MaK aKU dULU -pEKan-

pAGI2 LePas jeA sOLAt Raya
BerMaAF2an Tapi pAs 2
Da Plak SesI bERGamBar Ikut FaMILy
SO aKU LetAk La Pic2 Family
BeLaH mak Aku Yg AdA bERgaMbar YEA

my FaMilY
FaMiLy aYaH nGah
FaMiLy MaK dE
FaMiLy CHiK jOe
FaMiLY pAk tAN
FamiLy mAk teH

NiELa AdiK BErAdIk Mak.
JusT xSeMpAT aMBik Pic FamiLY
mAK LoNG & mAkCiK aNa Jea...
....................

Aku & Hidup Aku

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Wednesday, August 26, 2009

Apa sebenarnye yg kita cari dlm hidup kita?
Apa sebenar-benarnye aku cari?
Mmg satu persoalan,yg aku sendiri pon xpasti
Jawapan kpd segala persoalan nie..

Ada org kata,kita makhluk yg pling teruk
Walhal, terang2 dlm Al-Quran
Kita diciptakan semulia2 makhluk lain
Tapi kita masih tak sedar lagi kan..

Selalunye,yg elokla klu teruk
Akan menjadi seteruk teruk benda....
Yang ini,aku pasti
Kerna ia mmg terbukti,cuma kita jea selalu
Buat2 xtau @ buat2 x nampak
Perkara yg sepatutnya kita suma ambik tau...

Dan....
Mungkin aku juga seperti suma
Terlalu memikirkan hidup sendiri.
Terlalu resah bila hidup ini penuh dengan
Kebosanan, keresahan @ kerugian

Sedangkan....
Aku bertuah seperti suma
Yg mana hidup aku lagi aman
Untuk kemana2 saja tanpa perlu risau
Nyawa ditangan orang lain..........

MERDEKA......
Aku merdeka sama mcm kamu2 suma
Hargaila ia sebelum
Aku, Kau, Kita semua
Kecewa jika ia tidak da dlm hidup kita....

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE 52

Mendengar ngan Tenang..

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Monday, August 24, 2009

ERM.....lama dah aku x nuliskan,bukan xnak nulis.
Tp xtau la nak tulis pa lg..
Tambah2 plak ngan keja yg byk,kesihatan kurang memuaskan dan yg pling penting? Tenet macam pa lg lembabnye...

Tapi untung gak bru2 nie,da budak yg sudi buka hub untuk dc++. Apa binatang 2,korg cari la sendiri.hehehehhehe

Pa lg,aku sedutla lagu2 lama yg aku minat..dah dekat 200 lagu. Entah dgr k x? itu kita xtau la.Apa yg pasti,aku dah senang dgr lagu2 mcm nie.Dah mcm makanan jiwa aku pon. Banyak kali dgr pon ok,bukan kerna jiwang giler....itu aku pasti k.
Aku dgr lagu2 dari band2 lama mcm

Axl's, Blackrose, Bloodshed, Bumiputra Rockers, Burnmark, Crossfire, Damasutra, Data, Fahrenheit, Febians, Gamma, Gersang, Gravity, Handy Black, Iklim, Illusi, Junction, Laksamana, Lefthanded, Lestari, Massa, May, Medicine, Meditasi, Mega, Melissa, Menara, Olan, Sejati, Sofia, Screen, Spring, Sweet Charity, Teja, UG14, Wings dll....

Byk sgt tp sonok dgr berhibur.
Mana2 nak tau lagu rock dulu2 cari2 la band2 nie k

Selamat mendengar......

Konvokesyen

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Monday, August 17, 2009

HAI,bestkan klu time2 konvo nie..
Walaupon aku dah merasa konvo 2 kali,
Still nak rasa konvo lagi

Baru2 nie,da la konvo UTM.
Kali ke berapa,xdala teman ingat
Yg best dpt la jumpa kwn2 yg dah tinggalkan teman nie..
Jumpa MadYus, Geng2 Auto suma...

BDK2 YG ENTAH BILA NK PKAI JUBAH KONVO?

Untuk memeriahkan majlis..
Kami bdk2 yg xkonvo nie,gla raikan..
So da la 2-5 pic capture
hehheheheeh

SENGEH RAMAI2 BERSAMA MATYUH


4 VS 4 - BUDAK2 AUTO YG SEMPAT GAMBAR.

Borak Agama?

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Tuesday, August 11, 2009

Selepas selesai jea dok jln2 pasar malam kolej
Elok sgt2 la budak bertiga yg dah xramai member nie,
Dok mkn sama2..
AKU,DAUS PUSING dan PAE BALOGLIAT

ROMATE SEJATI 3TAHUN BERSAMA

Selalu klu time makan2 nie
mesti borak hal2 laki
borak pasal sukan,gurl,isu2 semasa..
tp kali niee

DAUS : Aku dah lama nak tau,nape yea berbeza2 bahasa dlm dunia nie?
DAUS TANYA LAGI : Nape ye? Kita kan susur gaur NABI ADAM. Nape hilang plak bahasa?
LAGI2 DAUS TANYA : Entah2,sepanjang zaman tuu. Da masa zaman yg 'lost' kot?

terpinga2 aku & pae,
yealah xpernah2 si pusing nie tanya mcm nie.
pa lgi,ngan ilmu yg sedikit aku & pae dok beri pendapat.

DAUS XPUAS ATI : Klu dah xpakai tudung, percent perangai mesti x elok ! Yang wajib pon susah nak tunaikan..
DAUS TERUSKAN BERTANYA : Aku nak gak blajar ilmu agama mendalam satu hari nanti, mcm mana yea?
DAUS BYK PLAK BERTANYA : Sapa lah yg aku nak bertanya nanti,bukan senang sekarang?

Aku & pae jawabla pa kami tau
kami tukar2 pendapat jea,
walaupon kdg2 pendapat kami xda la sahih.

AKHIRNYE DAUS TANYA: Bila nak balik? Banyak kerja nie.
DAUS TANYA LAST : Pas nie,kena cari gak ilmu nie.

Aku & Pae suka soalan 2nd last
tp bila kena yg last...
panas gak, heheheheheh

So,mmg kita kena cari ilmu nie
dan carila jawapan bg setiap persoalan
untuk kita bersedia di hari kemudian..

Penjelasan Sebenarnye

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Monday, August 3, 2009

Takda pa nak dijelaskan..
Takda pa nak dikecohkan..
Tapi,aku sian tgk romate aku
HASSAN(bukan nama sebenar)...

Pa yg aku kesian?
Bukan salah dia lahir di Malaysia
Bukan salah dia minat anime...
Tapi salah org ramai...
Yg anggap dier extand...........


Aku terpanggil untuk menjelaskan segalanye,nie pic kami ramai2 wlupon da 2-3 org yg terlepas dari cermin kamera. Kenal HASSAN kan,yg tinggi berbaju putih mcm foreigner 2..Nak jdikan crita nie barisan2 org2 dewasa,xtua n xremaja lg...dan sapa yg grade menyebabkan HASSAN dianggap extand?
Nie yg kita nak tau =D


Ha,diorg2 niela yg dah grade.Bukan kerna grade ontime 3tahun tp diorg gatai2 nak kawin awl,so diorg grade awal. So, HASSAN tidak extand kerna insyaallah die grade ontime 3tahun.Tue pon klu,dia nak tinggalkan Kolej Perdana nie..Jelaskan semuanya dan sian HASSAN selama nie..
AKU SIMPATI......


Untuk tatapan terakhir,kawan2 aku yg dah grade awal bukan ontime (INGAT)

Akhirnye Kini Pasti

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Saturday, August 1, 2009

Dah masuk bulan kemerdekaan yea....
Cepat rasanye,dan akhirnye kini pasti...
Jawapan yang aku tunggu selama ini
Dapat gak akhirnya,
Elok sgt2la dekat ngan merdeka nie =C



Erm,susah nak ckp kan...
Best dpt rasa merdeka mcm budak2 2...
xperlu rasa pa.merdeka segala2nye dari hati n jiwa

Kalau merdeka mcm gurl 2plak,
ahhhh sakit pedih rasanye..
Jgn lihat luaran,tp yg pasti dalaman yg mati
Namun hidup perlu diteruskan =D

Yang penting sekarang,jalan perlu kehadapan
Tidak perlu lagi menoleh kebelakang,
Walaupon kdg2 yg dibelakang 2,indah n manis
Aku perlu merdeka dlm erti kata lain...
MERDEKA atas segala2 nye

Akhirnya kini pasti....
Tima kasih suma =D

Bosan

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Tuesday, July 28, 2009



Arghhhhhh.....bosan giler aku rasa sem nie..
dah 2 minggu aku kembali ke utm...
Walaupun bdk2 dah msuk sebulan blajar...aku rasa nothing nie
Dah la kelas isnin 4jam,ari lain sejam sehari........
Bertambah tahap kebosannan..

tp bila pikir2 balik,erm dah nak grade kan
patut pun kelas sikit,mintak2la grade sem nie
dah mls aku nak tunggu lagi kat utm nie
aku pun dah tue =D

So,pa lagi dok melayan muvie la aku..

  1. Harry Potter & The Half-Blood Prince
  2. Public Enemies
  3. Duplicity
  4. Push
  5. Terminator Salvation
  6. The Escapist
  7. The Last House On The Left
Tak cukup lgi,aku tgk cita asing plak
  1. Monggol
  2. Queen of Langkasuka
  3. 252 Signal of Life
  4. Shoot on Sight

6ixth Sense

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Monday, July 20, 2009


Best band nie..
Simple music diorg,aku xkenal sgt...
just layan 2-3 lagu diorg jea
nie pun sje2 letak lirik lagu...=D

Lirik Khatimah Cinta

Bintang Malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi...

Lirik Tanpa

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu menatapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa.. Cintamu aku resah
Tanpa.. Kasihmu aku hampa
Tanpa.. Dirimu aku mati
Hohoo…

Tanpa.. Cintamu aku resah
Tanpa.. Kasihmu aku hampa
Tanpa.. Dirimu aku mati
Hohoo…

Tanpa.. Cintamu aku resah
Tanpa.. Kasihmu aku hampa
Tanpa.. Dirimu aku mati
Hohoo…

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Ku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Kan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
hohoo…

Ceromony Time

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Monday, June 8, 2009

dah sampai pun time yg ditunggu2.
pa lagi ceromony utk kapal turun ke lautla
org puting bilang launching...
aku letakla cikit yea video2 berpatutan untuk kenangan & tatapan

video video

2jela video yg da
best gak,sonok alami pengalaman nie
untung praktikal kali nie
k2....

Praktikal...

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Saturday, June 6, 2009

Aku wat praktikal kat GRADE ONE MARINE SHIPYARD
Erm,best gak terlibat dalam poses pembinaan kapal
Nie saje2 letak pic2 masa aku praktikal dah selama sebulan nie

Suma pic2 kapal dlam pembinaan...











Nie pic kapal dalam persiapan untuk launching pada isnin nie..
lawa kan,xsabar nak tgk turun ke laut.