TAHUN BARU LAGI.....

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Friday, January 2, 2009

Tahun baru....ramai yang fanatik bila menjelang tahun baru. Ramai yang seronok bila tahun baru menjelma. Entah kenapa kita seronok,ini yang harus dipersoalkan....Tidak kah kita mengetahui sesuatu dengan tahun baru, walaupun bagi mereka yang bergelar 'ISLAM' kebanyakkan tidak pernah menyambut tahun baru ISLAM....

Namun bukan itu jadi persoalan,yang menarik dijadikan persoalan ialah....

  1. Umur = kita akan semakin tua bila tahun baru menjelma,tapi tidak terpikirkah kita usia bumi? berapa lama lagikah bumi dapat bertahan? dapatkah kita menjaga bumi? atau bumi yang akan menelan kita?

  2. Kehidupan/cara hidup = kita semakin kaya atau mewah,tapi tidak terpikirkah kita betapa susahnya mereka yang ternyata susah sebelum ini.?betapa seksanya mereka melawan kehidupan yang makin mencabar? adakah mereka akan terus miskin dan terus .............?

  3. Negara luar = aman dan bertambah maju nehara kita,tapi tidak terpikirkah kita keadaan negara luar yang ditindas? negara luar yang makin hilang kedaulatan dan keamanan nya?
Mungkin kadang2 kita hanyut dengan keseronokan....mungkin kita lupa segala2 nya..Namun jangan kita lupa yang sebenarnya kita penumpang di bumi ini...Yang pasti tahun baru akan terus menjelma,namun adakah kita berkemungkinan terus ada untuk tahun baru... yang pasti kita sahaja tahu apa yang ada di sebalik TAHUN BARU

SELAMAT TAHUN BARU 2009

Comments (0)