Aku & Hidup Aku

0

Posted by ANAS sahril | Posted in | Posted on Wednesday, August 26, 2009

Apa sebenarnye yg kita cari dlm hidup kita?
Apa sebenar-benarnye aku cari?
Mmg satu persoalan,yg aku sendiri pon xpasti
Jawapan kpd segala persoalan nie..

Ada org kata,kita makhluk yg pling teruk
Walhal, terang2 dlm Al-Quran
Kita diciptakan semulia2 makhluk lain
Tapi kita masih tak sedar lagi kan..

Selalunye,yg elokla klu teruk
Akan menjadi seteruk teruk benda....
Yang ini,aku pasti
Kerna ia mmg terbukti,cuma kita jea selalu
Buat2 xtau @ buat2 x nampak
Perkara yg sepatutnya kita suma ambik tau...

Dan....
Mungkin aku juga seperti suma
Terlalu memikirkan hidup sendiri.
Terlalu resah bila hidup ini penuh dengan
Kebosanan, keresahan @ kerugian

Sedangkan....
Aku bertuah seperti suma
Yg mana hidup aku lagi aman
Untuk kemana2 saja tanpa perlu risau
Nyawa ditangan orang lain..........

MERDEKA......
Aku merdeka sama mcm kamu2 suma
Hargaila ia sebelum
Aku, Kau, Kita semua
Kecewa jika ia tidak da dlm hidup kita....

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE 52

Comments (0)